torsdag 12 september 2013

Bästa september!

Vilken otroligt skön höst vi har! Jag kommer att frysa ihjäl när väderomslaget kommer! ;)
Värmen gör att jag mår bra och har energi även om jag inte gillar att kvällarna är mörka nu.

Det rullar fort nu, jag försöker att vara hård mot mina kunder och styra in dem på två dagar i veckan nu, vilket gör att de två dagar som först blir bokade under en vecka är de som gäller. Punkt. Jag får se om det kommer att fungera under vintern eller om jag får dra ner ytterligare? Grejen är ju den att jag har tre hästar igång i träning nu igen och då måste det tränas om det ska bli någon tävling. De måste dessutom servas i kroppen eftersom det inte är någon av dem som är helt problemfri. Sånt tar också tid, vilket alla som anlitar mig vet!

Min bil har varit förbi Bilprovningen och fått skäll också, jag beklagade mig ju senast över att allt är så dyrt just nu. Det fortsätter kanske - i värsta fall blir det väl en ny bil men den här kan vara värd att lägga några kronor på då den trots att den är ful och tejpad med silvertejp!!! faktiskt går jättebra! Jag får se, jag måste kolla upp om det blir dyrt eller ej.

Uma börjar bli totalt överladdad - i går var hon jättepigg på ridbanan! Dags att börja jogga fröken nu´! Jag har funderat ut var jag ska ta vägen så jag faktiskt kan börja jogga hemma och inte behöver åka till Mantorp. Tyvärr lär hon väl bli lite rädd eftersom det är bredvid ån, men hon ska härdas!
Vi testar nu att ge henne ett preparat som ska funka för att motverka korsförlamningar och sen kommer jag att vara grymt restriktiv med stärkelse till henne. Hellre mera olja i så fall!

I kväll ska Etoile ut och snurra bland provloppshästar och dessutom har vi med oss en fotograf! Som vanligt så har jag förberett NOLL! Men tävlingsselen hänger i köket och det finns ett selunderlägg som inte är rött som jag fick tillsammans med henne som kan få hänga med. Då är det bara att byta ryggstycket som behövs - av någon anledning vill jag ha syntet-grejer på henne!

I helgen har jag hållit nere antalet jobbtimmar för jag ska plugga och träna häst! Egentligen är jag sugen på att åka på hästmässa på lördag också men det får bli om jag pluggar ordentligt på fredagskvällen, vilket förmodligen inte kommer att hända ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar