måndag 9 september 2013

Full fart i höstsolen!

Det går lite si och så med bloggandet som vanligt. Anledningen är jobbets gamla webbläsare som gör uppgiften snudd på omöjlig, men jag ger det ett försök till. Det är otroligt frustrerande att inte kunna flytta markören med musen och vid några tillfällen har jag skrivit och lyckats radera hela skiten när jag velat ändra en stavning.
Därför - ha tålamod med tangentsnubbel och felstavningar för det GÅR INTE att redigera utan att riskera för mycket.

Vi kör på som vanligt - av någon anledning är vi inne i en grymt dyr period nu. Gården har kostat åtskilligt och hästarna och hästtransporten och bilen har krävt en del underhåll också. Om 2 dagar ska den besiktigas och då gäller det ju att ha hela gummin, funkande bromsar och lampor och sånt där. En ny framruta måste den få också men där hoppas jag att bilprovningen är snäll och jag slipper komma tillbaka och visa upp den.
Dessutom har akupunturkursen startat och det är otroligt spännande. Än så länge sticker jag inga hästar, men får träna på anhöriga. Riktigt där är jag inte ännu, men i veckan ska jag ta tag i det och öva meridianer och plugga. Min självdisciplin behöver en putt i rätt riktning men livet har varit rätt extremt nu.

På hästfronten har det varit total stilltje, men nu tror vi att vi är på gång. Moas hov ser ut att ordna sig nu och hennes förkylning har lagt sig. I rättan tid då hon måste vaccineras senast i morgon! Etoiles ben ser lite lurigt ut, vi tog ett nytt u-ljud för två veckor sen och det tolkades som att hon ska jogga vidare. Men benet går lite upp och ner och i bland är jag rädd för att hon dragit upp det igen. Men Det vet jag ju att hon inte har. Det är verkligen jobbigt med senskadade hästar.
Uma har behandlats en gång till och efter det blev hon verkligen jättefin. Vi har hittills inte haft henne i vagn utan jag tömkör henne i paddocken och kör lite akupressur = inga nålar för att stärka hennes självförtroende lite. Jag har beställt ett preparat som ska hjälpa musklerna så att hon inte får tillbaka korsförlamningen, sen börjar vi jogga för vagn och bygga upp henne med mål att kvala bortåt vintern. Eftersom hon galopperade sienaste starten räknas den inte. Så det kanske blir en sväng i sulkyn för mig i november/december trots att jag säger att jag inte kör vintertid? ;)

Och företaget då? Det slår alla rekord i år! Verkligen jätteroligt! Innan månaden är slut kommer jag att ha omsatt mitt bästa år någonsin! Men jag märker ju att det tar på min tid eftersom jag måste hinna med allt viktigt annat också. 3 hästar, gård och studier... Ja ja, sova får man göra nån annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar