måndag 14 oktober 2013

Fullt ös



Dino i höstsolen!
I bland hinner jag inte riktigt med i mitt liv, de sista veckorna har verkligen varit såna. De lediga timmar jag har har gått åt till att förbereda inför nästa happening.


Efter några intensiva veckor med att synka jobb, bilreparation och hästträning hamnade jag i antiklimax i slutet av förra veckan. Eftersom det var i fredags bilen skulle besiktigas senast så skulle ju allt fixas. Avgassystem på och så det där med ABS då. Oturligt nog i den ordningen för att om möjligt kunna få den körklar över vintern.  Vilket så klart inte höll. Den skulle gå på hur många pengar som helst att laga så jag började jaga ny bil på torsdagen.  Så på kvällen hade jag två på gång.  Jag har så klart tänkt en del innan och det underlättade. 

Till råga på allt hade vi en start med Moa på fredagen också. Hon var jättefin  och lugn för att vara hon och var om möjligt lite för cool i värmningen med laddade bra. Då händer det som inte får hända, jag hade spänt knäkappan ett hål för löst. :-(
Galopp och stolpe ut. Enda fördelen med resan var att bensinen tog slut i 850:n.

På lördagen var det dags för Småland för tredje gången på en vecka.  Nu till Sävsjö och provköra Subaru nr 2. Den var inte riktigt lika tipptopp som den jag kollade på torsdagen men ändå grymt fin och med ny kamrem, extraljus och gummimatta i bagageutrymmet fanns det inget att tveka om.
Så nu har jag min första bil från 2000-talet.  Den har redan varit ute på en jobbtour och det blir en till i dag. Sen blir det en hjulinställning för den går konstigt förbi Mjölby (120-väg). Men jag är helnöjd hittills även om jag bränt hela sparkapitalet nu så om det händer nåt mer får jag sälja aktier eller låna.

Nu blir det att spana nya lopp åt Moa, som tur är försvann inte några startpoäng.


Terror har återtagit sin stol som grannen, mammas rödhåriga ligist Linus har kontaminerat

Nya Subarun med Super-Volvon i bakgrunden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar