fredag 5 april 2013

Att balansera på gränsen...

I bland blir det så att livet bara tar ut sin rätt och tiden inte räcker till. För mig blir det så när jag får väldigt mycket att göra på jobbet, det småkrånglar hemma och jag måste ta till extraenergin för att få det att flyta på. Hittills har jag inte behövt ta timeout från massagen, även om jag då och då planerat in lediga veckor.

Det som tär mig just nu är att jag är alldeles för överbelagd och att det trillar in tre nya grejer som ska lösas för varje som kan läggas till handlingarna. För drygt två år sedan var jag ju i samma läge och jag vet att det bara är att låta saker gå men jag har fruktansvärt svårt att få det att gå ihop med min personlighet. Jag vet ju precis hur jag ska göra för att få till lösningen men tiden finns inte. Mentalt känner jag mig som en urvriden trasa när det blir så här.Det blir så klart inte bättre av att nacke/axlar bråkar med mig beroende på att jag sitter väldigt mycket på kontoret och den där jäkla Biolight-behandlingen jag tog. Det blev en dyr historia för mig då jag varit hos massören 3 ggr oftare än normalt sista månaden,

Samtidigt är det det jag tar extraenergin till som ger mig extra tillbaka! Att köra ett banjobb med Moa och hon bara är pigg och glad. hennes humor när hon hittar på nya små hyss för att hon tycker att saker ska vara på ett visst sätt. Etoile som håller på att riva stallet i frustration så fort man ser åt en annan häst och som står som en jäkla sol i boxen med spetsade öron även om jag står och ryter åt henne. Skitnöjd över att hon lyckats få mig att släppa fokus på "konkurrenten" om uppmärksamheten. Hästar ÄR fåniga. och alldeles underbara!

Projekthästen har åkt hem nu! Hon bodde hos mig i nio dagar och fick sex massagebehandlingar under tiden. Det var förvånansvärt enkelt att ha det här upplägget med en snäll häst. Så det kanske man skulle skriva ut på hemsidan som ett alternativ om någon önskar intensivbehandling av sin häst!
Resultatmässigt gav det också stora resultat, det hade inte gått att träna upp de problem den hästen hade utan att köra lite yttre manipulation. En bog var helt "way out" på henne så när hon kom spårade det frambenet utanför kroppen!

Jag hade glömt bort att jag påbörjat projekt "flytta vaccination" på Dino så han har fått ny grundvaccination nu. Och så hoppas jag på att det blir vår snart så det funkar med träckproven. 4-5 minus varje natt? Kallt!

Men faktum är att Moa faktiskt är startklar nu - vi körde ett provlopp i lördags och allt kändes fint så nu läser vi propositionerna!

Och så har jag börjar köpa det som behövs inför MC-säsongen, ny MC-jacka och så ett nytt batteri till exempel... Det SKA bli vår eller sommar i år också. Punkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar