måndag 3 december 2012

Att vara förkyld...

Att vara förkyld får mig att tappa inspirationen för det mesta, det är märkligt när man har så mycket tid och så sitter man bara och hänger och slösar tiden på en massa annat i stället. Nu har jag varit förkyld i 10 dagar och sjukskriven en vecka av dem.

Veckan bara gled förbi och det känns som om jag ligger rejält efter nu både på jobbet och hemma.

Projekt fiberanslutning pågår så sakta, det är ungefär lika kaotiskt som allt annat verkar det som. Rörmokaren som skulle fixa min läckande kran i källaren har visst försvunnit helt. Det är verkligen dags att ta tag i det också.

Men jag håller på att planera för fullt, det har införts en ny portal där man samlat alla löneförmåner. En av dem är ögonoperation via bruttolöneavdrag och det låter verkligen helintressant! Jag var och kollade för ett antal år sedan men då ansågs jag inte tillräckligt ålderssynt för att göra operationen.

På hästfronten har det inte hänt så mycket eftersom det trillat ner en hög snö och så. Nu står jag i valet och kvalet med Moa om hon ska starta med hakar eller om vi ska vänta till vintern är över?
Hon skulle ha startat i torsdags men rosslade lite så jag valde att stryka. Jag törs inte chansa med tanke på vad som kan hända om man startar en krasslig häst.
Min ponny jag hade en gång i tiden startade med infektion i kroppen som inte syntes, och efter det utvecklade han bronkit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar