fredag 7 december 2012

Förkylningstiderna fortsätter

Jag är så trött på min envisa förkylning och drömmer mig tillbaka till de år då inte ens den elakaste förkylning bet på mig. Men det är väl bara att konstatera att immunförsvaret inte är helt på topp än efter min operation i våras.

Dessutom har vi som alla andra fått vår beskärda del av snö och det kräver ju vissa omplaneringar så klart. I början av veckan vinterbroddade vi Etoile och det gick faktiskt någorlunda. Hon har fått stora balansproblem i bland men det verkar som det beror på en sträckning av insida lår och att det är på väg att bli bättre.
När Moa gjorde en sån grej tiltade hon även bäckenet så jag är rätt nöjd med att ha tid bokad hos osteopaten nästa vecka för båda två. Det skadar ju inte att ta lite "genväg" om det nu går att fixa till henne. Hon blir jämnare och jämnare i muskulaturen och hullet kommer sakta men säkert.

Dessutom kör jag akupressur på henne för att försöka stärka hennes ego en del och

På onsdagen hade det kommit så mycket snö att vi fick skippa häst-planerna för att montera ihop det sista på snöbladet till ATV:n så nu har vi äntligen något eget att flytta snön med. Blir det riktig kris får jag väl fråga om nån kan komma med lastare och göra snöhögarna lite högre men just nu kan ATV:n klara mycket av våra behov.

Jag har haft det lite lugnt med bokningar, egentligen skulle jag ha åkt till Tystberga och jobbat i måndags men det blev inställt. I stället tog jag vardagsveckans enda kund hemma då vilket var rätt skönt.

Eftersom det kommit så himla mycket snö så är jag jättetveksam om jag ska starta Moa på broddar eller om vi bara ska träna på och hoppas på en tidig vår? Jag ska kolla lite om hon funkar på hakarna innan jag bestämmer mig. Det finns ett sjysst lopp på Nyårsafton om jag tycker att det funkar :)

I övrigt så har jag ÄNTLIGEN fått ut rörmokaren efter så där ett halvår för att laga min läckande kran i källaren. Så nu kommer vi att spara 20 liter vatten om dygnet!
Och min arbetsgivare har börjat erbjuda ett antal förmåner via bruttolöneavdrag!  Däribland ögonlaser, vilket jag sneglat på i ett par år. Jag har till och med varit och kollat ögonen en gång men då såg jag för bra så nu blir det intressant att se hur bra eller dåligt jag ser nu. Jag hoppas verkligen att det går att operera för det är lite besvärligt nu när jag egentligen skulle behöva dubbelslipat men inte vill ha det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar