onsdag 12 december 2012

Ja se det snöar, det var väl....

Ja varje dag verkar det trilla ner några extra millimeter till centimeter. Jag är evigt tacksam att jag faktiskt fick tummen ur och köpte ATV:n i somras. Det är för övrigt mamma också nu när hon börjar begripa sig på den. Visst har jag satt den rejält i snön några gånger men det går på nåt sätt att gräva fram den så den kommer igång igen. Men fortsätter det så här får jag nog fråga grannen om jag kan få hyra honom för att hiva upp lite snödrivor på höjden.

Den här veckan skulle ju häst-damerna åka och träffa Jocke men i måndags ringde de från kliniken och ställde in på grund av förväntad snstorm under tisdagen. Synd då jag gärna vill ha en second opinion och behandling av Etoile och en check av Moa även om jag ser att hon är bättre än någonsin nu.
Snöstorm blev det dessutom ingen på våra breddgrader men kanske i Norrköping?

Ja ja sånt är livet. Hästträningen går trögt och i förrgår försvann vattnet hemma. I bland är det tur att jag har mamma hemma som kan fixa med sånt så jag slipper dra hem så fort det är något.

Nu tar vi nya tag, hästarna ska motioneras och masseras inom det snaraste. Jag är äntligen frisk nog för att börja träna igen så då återvänder säkert orken!
Planen är att åka till ridhuset nån gång i veckan för att köra lite gymnastik på dem, bara att sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar