onsdag 12 september 2012

Uppochner????

Det dök upp en kursinbjudan till kursen jag ska gå i mailen, det ser ut att kunna bli en intensiv historia då det inte är så många deltagare och jag kan tänka mig att det blir rejäl korvstoppning under de tre dagar jag är iväg. Men när jag läser i kursmaterialet så ser jag att de verkar ha hittat helt rätt. Det enda jag reagerar mot är några små detaljer i böckerna som jag inte håller med om efter mina erfarenheter som hästmassör.

I vilket fall som helst så gjorde kursinbjudan att jag blev medveten om att det bara är två veckor dit och att jag måste hålla dessa veckor så rena som möjligt för att få ihop det.

Dessutom dök det utan vidare ansträngning upp en häst som måste kollas på. En nästan kvalklar treåring, det kan vara jättebra eller inte bra alls? Men jag ska åka och titta på den på söndag. Det är spännande att försöka hitta ny häst men det kräver lite energi och tid. Jag hoppas att jag inte behöver åka mer än 20 mil innan jag hittar den jag vill ha, och har en förhoppning om det inte ska ta månader att hitta rätt.

Sovrummet är nu färdigbyggt men jag väntar på att målaren ska komma och lacka taket och lämna tapetprover? Hoppas det händer snart för jag är trött på att bo i ett möbelupplag.

Moa vaccinerades på måndagen så nu blir det lite lugnt i veckan, till på torsdag då det blir rakbanan.
Dino hade klivit ur en sko så det blev ingen promenad för honom under måndagen som planerat.

Allting hänger löst de här veckorna och det är bara bilens besiktningstid och söndagens hästkoll som jag har hundra koll på för tillfället. Eventuellt måste jag till och med flytta på en bokning till förmån för en annan bokning snart. Men det borde vara rätt enkelt.

På "knasiga fronten" så lyckades Terror få för sig att han skulle vara knäkatt ett tag när jag satt vid datorn. Det är ju gulligt i och för sig - men det ska ju vara han till att lägga tassarna på tangentbordet och vända skärmbilden upp och ner? Först vände den tillbaks av sig själv, men när jag startade om datorn dagen efter (i stress då jag kom hem 10 minuter innan en kund anlände) var det upside down igen. Tack och lov för andrioder och google för jag lyckades förstå att han tryckt ctrl+alt+ pil ner samtidigt. Nackdelen med många fötter! Dessutom blev det tillbakavänt med pil upp.

Det är helt fantastiskt att inse att jag är FULLBOKAD i företaget nu, det innebär att jag just nu inte tar några nya kunder utom i väldigt speciella fall. Mina gamla kunder är så klart välkomna att boka nya tider!

Dessutom har jag fått några alldeles fantastiska bilder på en rullande Moa, men de får vänta till nästa inlägg då de inte finns tillgängliga i den här datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar