onsdag 19 september 2012

Laddar för start igen!

Nu är det dags igen!

Moa ska starta på Vaggeryd igen på fredag! Det ska bli riktigt spännande med tanke på hur smidig hon känns. Om det halvstängda dessutom ger henne en extra växel kan det här bliintressant. Men nu har hon ju inte blivit fast bakom hästar med allt kvar på länge så det är väl snart dags igen?
Man gör vad man kan och sen blir det helt galet ändå.

Hennes genrep under tisdagskvällen kändes verkligen jättebra. Hon hade i och för sig lite egna idéer om tempot till att börja med och sen hade hon visst ingen större lust att avbryta träningen heller. men det hade hon inget för.
Dessutom undrade en bekant om jag "redan" kört färdigt efter - jag tror han tyckte jag körde så många varv på banan att jag blev yr i huvudet. Jag är ju ingen "3 bakvarv - 2 rätvarv-typ" utan värmer alltid i 15 minuter innan jag kör lite fortare oavsett om det är intervaller eller banjobb jag ska köra. Inte blev det bättre av att jag sedan varvar ner dem i 12 - 15 minuter innan jag åker in i stallet, hihi. Varför gå med sina hästar när man kan åka efter? ;)

Dessutom red jag lite på Dino i måndags, han känns jättefin nu! Hoppas det håller i sig!

Det är lite pirrigt nu innan man får hem nya hästen, kommer hon att klara att acklimatisera sig till livet på slätten eller tänker hon återuppta sitt beteende från när hon var liten? Jag hoppas att hon fixar det galant, hon är en snäll och trevlig häst så det är ju dumt om hon inte gör det :)
Bella kom ju bra överens och betedde sig aldrig illa med oss så jag hoppas det blir samma här

Och det är progress med mitt sovrum! Förmodligen blir det klart under dagen!!!! Det blev mer gult än terracotta nu, men det funkar det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar