tisdag 2 september 2014

Livet är spännande!


Jag har försatt mig i en alldeles fantastisk och nästan omöjlig situation den här hösten! Bara tiden kan utvisa om jag får det att gå ihop eller ej, men jag hoppas att de mindre omplaneringar jag gjort gör att det kommer att fungera.

Vad är det som händer då?
Jo jag har ju precis påbörjat tredje terminen på min utbildning till hästakupunktör och det kräver så klart en viss ansträngning att få in hela TCM-tänket så att det fastnar ordentligt och inte bara pluggas in a la korvstoppning till tentan i december.
Där ska jag dessutom hitta en häst att göra en hemuppgift på efter nästa utbildningstillfälle. Den hästen ska behandlas 3 ggr och dokumenteras så det måste vara i Linköping med omnejd för att det ska hinnas med och intervallerna mellan behandlingarna ska bli bra.
Jag är ju fortfarande vetgirig till tusen och har några fler utbildningar "på lut" som jag från början tänkte gå under hösten också. Men nu när jag ser hur hösten ser ut så har jag skjutit upp dem till nästa år för det är ju helt vansinnigt att köra slut på sig själv så till den milda grad att jag inte orkar något alls sen.

Tanken är att nästa uppskjutna utbildning är Lymfmassage på människa för lymfmassagen är ett så himla häftigt område! Den kommer jag att gå så fort jag kan nästkommande år!

Företaget går alldeles fantastiskt bra nu och jag känner att jag har precis så mycket jobb som jag klarar av! Där hamnar jag i bland i intressekonflikt med mig själv då jag mycket väl vet att jag inte kan jobba mer än jag gör och sedan träffar jag någon häst eller människa som har ont och då planerar jag om så gott jag kan. men det är märkligt att just nu ligga nästan fyra veckor fram och vara i princip fullbokad.

Det är det "lilla" jag håller på med förutom att jag precis fått för mig att organisera om hemma, jobba heltid och ha två tävlingshästar och en konvalescent.
Jag hajar nästan till när jag skriver två tävlingshästar, men så är det ju verkligen! Både Moa och Etoile var ute i provlopp i lördags. Mycket spännande då det var första gången sedan jag köpte Etoile som någon annan än jag kört henne.

Valet på kusk föll på Tobias Gustavsson som körde Nisse en del åt mig. Det är viktigt för mig att få någon som är snäll mot hästen så att hon inte blir rädd nu i början om kusken tappar humöret och det har jag aldrig sett Tobbe göra. Inte ens den gången då jag var nyopererad och han körde Moa i jobb åt mig. Moa missförstod honom totalt och trodde att hon skulle gå intervaller så hon sa att hon absolut inte kunde springa fortare än 27 då medan min körorder var ca 23. Det var alltså medan hon var i full gång och startade, hon gick 16 i lopp inte allt för lång tid efter ;)

Den här gången skötte sig både häst och kusk med bravur vad jag kunde se även om Etoile bet sig i munnen av att få hålla Moas mesiga joggingtempo, det ska hon slippa till starten. I loppet var jag aldrig orolig och hon gjorde precis rätt och var inte mycket slagen på mållinjen :)
Dryga Moa var inte heller dålig, jag backade henne två längder 700 kvar och sen fick hon gå en tuff sistasväng ute i fjärdespår för att sedan avsluta riktigt vasst över upploppet även om vi inte hann ifatt Etoile ens. Men jag gissar på att Moa kanske gick 14-15 sista 500 eftersom hon fick så vida spår

Men det är ett bestyr för mig att hinna få på alla grejer på två hästar som ska ut i samma lopp. Matte får sno fram och tillbaka som en galning! Tur att det inte kommer att bli så i tävlingssammanhang sen.

Tävlingspannband är beställt till Etoile och startdatum inplanerat! Samma för båda två om det går som jag vill :)


Spännande värre!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar