måndag 4 mars 2013

In The Daaaark...

I bland blir det lite mer komplicerat än vad det egentligen skulle behöva bli :)

På onsdagen var jag på presentation om Biolight vilket var intressant ur det perspektivet att fokus var på att haspla ur sig hur många kända namn som använde produkten och så klart hur bra den är på allt. Jag satt där som den elaka massören och hade så mycket kunskap om hästkroppen så jag kunde ställa alla de där kul frågorna. I bland ser man verkligen på de här apparaterna att de väljer att fixa till något för att få sälja dem. Till exempel finns det ett program man ska köra på akupunkturpunkter - min fråga där var hur gemene man skulle veta om punkten verkligen behöver komma upp eller om den behöver sänkas.
Svaret på den frågan var att jag fick ett telefonnummer, men jag behöver ju inte ringa det för jag förstår så klart att det inte går att sänka en "överladdad" punkt genom att tillföra energi - om det vore så skulle man väl orsaka små atomsprängningar i kroppen. Det som händer är typ INGENTING då. Så risken finns att folk kör programmet enligt beskrivning och säger "Det där med meridianer och sånt tjafs, det är bara skit. jag vet för jag testade Biolights program"

På  torsdagen var det kanonväder och planen var att jag skulle åka och jogga lite häst på banan. Frampå eftermiddagen ringde de från travet och varnade för att banan var dålig. Fine sa jag, jag ska ändå bara jogga eftersom jag ska köra provlopp på lördag. Vidare anmäldes till provlopp plus att vi pratade lite om licenskursen även om jag inte riktigt vet om jag är anmäld där eller ej. Den börjar om några veckor åtminstone.

Sen var det ju bara att glida hem och lasta kusar och rulla iväg. Gissa om jag blev förvånad när jag selat på Etoile och det är kolsvart på banan! Eftersom det fortfarande var skymning så körde vi upp ändå. Det stod en bil i öppnnigen till banskötarnas hörna men det tyckte hon knappt var läskigt och hon kändes riktigt fin även om det var svårt att känna hur bra eller dålig hon var egentligen då det så klart var helt omöjligt att köra annat än på känn. Vi körde bara 1600 meter för nu bygger vi UTAN att bryta ner. Rak häst = bra trav, häst som travar "på tvären" = dålig trav.
När vi körde av var det ännu mörkare och efter hästbytet var traktorn ute på banan. Därför valde jag att köra ut framför den såa tt han såg mig och sedan jogga 5-6 varv i rätvarv för att hon skulle få springa lite grann åtminstone. Hon kändes jättetrevlig i mörkret och att svansen var lite smutsig får vi helt enkelt leva med. Det har ju hänt förr. Själv var jag renare än någonsin i sån väderlek och det tackar jag "nya" träningsvagnen för!

När vi kom hem fick jag förklaringen på varför det inte fanns något lyse. meningen var att de skulle ha ringt och sagt till mig att banan var stängd! Men så blev det ju inte riktigt, så jag fick skicka en hälsning till banskötaren och be om ursäkt. men jag kände mig rätt dum och tänkte igenom telefonsamtalet många gånger för att försöka lista ut om jag fattat fel men missuppfattningen låg någon annanstans på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar