onsdag 20 mars 2013

Nu vill vi ha VÅR!

Livet rullar på som en lavin som vanligt, just nu har det varit dåligt med bloggande på grund av att det varit lite mycket på jobbet så jag tillbringat luncherna som normalt är "lediga" på lite fel sätt om man säger.

Det har hänt en del saker som vanligt, ska vi börja med de dåliga så har Etoile en misstänkt senskada och står på box. Eventuellt att det skulle kunna vara gaffelbandet i stället? Jag får svar på fredag då jag ska till kliniken. Etoile tar det relativt bra att "sitta i fängelse" i boxen men blir överlycklig när matte kommer och hälsar på. För så illa har det varit sista veckan. Vi hittade skadan i torsdags och i fredags körde jag akupressur på henne innan jag åkte iväg på den inplanerade Dala-touren med massage på schemat.

Dala-touren kan inte sammanfattas på något annat sätt än att det gick jäkligt bra! Jag hade 13 hästar inbokade och hade laddat upp med massor av färdkost i bilen för att boosta ny energi! Det märktes faktiskt att det gjorde skillnad!
Jag fick träffa massor av gamla och nya utmaningar, bland annat en häst som jag tidigare sagt att den var tvungen att justeras i fötterna om den ska fungera alls. Glädjande nog har arbetet påbörjats och hästen mår betydlgit bättre även om den inte ser mig som sin favorit. ;)
En annan liten häst hade en månad tidigare slagit sig halvt fördärvad och hade så ont i kroppen att hon knappt tålde att jag tog i henne. Samtidigt  tycker hon att massage är det bästa man kan göra med henne så med ett försiktigt och lite långsammare handlag än jag normalt jobbar med så hände det massor. Ryggen som var så öm att hon sjönk ihop när man strök med handflatan över den, den var "som ny" efter tyckte hon.
En annan häst som inte gillat massagen innan har svarat riktigt bra på stresspunktbehandling, den gillar INTE när man masserar den men ren stresspunktsbehandling gör att det funkar!

För övrigt tränar Moa på som vanligt och vi tycker det är kallt nu! Och jag har fortfarande problem med nacken - surt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar