torsdag 5 juli 2012

Sista veckan innan semestern!

Nu är det fullt ös igen! Planeringen inför svängen till Dalarna vecka 29 börjar ta form. Det ser ut som om jag kommer att finnas i Mora-trakten på fredagen, Borlänge på lördagen och Falun på söndagen. Men det kan självklart ändras eller läggas till någon dag vid behov. Det jag vet är att jag inte kan åka tidigare på grund av bokningar.

På söndagen gjorde jag inte så mycket annat än att flytta runt saker, det regnade till och från så det passade ju bra. Att flytta runt saker är jag bra på. En liten smula av dem hamnade dessutom i bilen för framtida deportation till Återvinningen.Men jag blir så frustrerad just nu då det känns så trångt med 2 rum i 1 och ingen riktig ordning på någonting. Bara en massa högar.
På eftermiddagen passade jag på att inviga en sadelgjord som jag köpt till Moa på Facebook :) Och jag hade tur för den passade henne alldels utmärkt! Jag har haft lite långa gjordar på henne så att jag varit tvungen att använda padd. Men nu kändes det jättebra. Hon är så superambitiös, det enda är att hon kan bralla i galoppfattningen i höger varv men det tror jag är för att hon är svag i vänster bak och då är det ju bra att galoppera lite för att stärka henne. Jag är inte fullt så stark i magen som jag skulle önska men har inga större problem att orka. Resten av kroppen behöver lite styrka också.
Efter det krattade jag ridbanan med Dino och sen fick han ha spikmattan ett litet tag. Han tyckte det räckte efter 10 minuter.

Måndagen var det en superfin dag - och jag hade bokat in kunder på kvällen. Som tur var med ett glapp mellan så jag hann faktiskt tömma de saker jag hade lagt in i bilen också :) Men det blev inte mer gjort förutom att handla föda också. Terror och jag behöver näring för att överleva helt enkelt. Men just nu är jag galet oinspirerad i köket så det blir ändå att gå upp och shoppa lunch på personalrestaurangen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar