onsdag 23 maj 2012

Dino snabbjobbar igen!

Sommaren verkar vara här och det är helt underbart! Hade den kommit tidigare hade jag blivit svettig under allt mitt promenerande, men nu lyckas jag av någon anledning prioritera bort promenaderna för annat.

Tisdagen var det hästarna som hade fokus efter jobbet. Banjobb i finvädret men det tog lite tid att få ihop alla saker, en del låg i tävlingsväskan, en del i garderoben där det som används i bland finns och resten utspritt på 5-6 olika krokar (borde ha varit 2) i sadelkammaren.

Dessutom har ena hastighetsmätaren gjort slut med datorn, eller om det möjligen är batteritorsk, så jag får flytta hastighetssensorn från ena vagnen till den andra nu. Pyssligt och tar lite tid. Inte helt ultimat när banan stänger tidigt.
Med tekniken igång så insåg jag att bröstan låg hemma - det är ingen katastrof då selen inte åker bak men det är egentligen inte tillåtet. Jag körde ändå så klart. Moa fick i vanlig ordning börja, hon känns verkligen pigg och glad och lugn nu! Och det verkar inte som att starten påverkat henne ett dugg.
Hon fick bara tre banintervaller då det bara handlar om att underhålla nu. Ytterligare en gång fick hon beröm av utomstående för intrycket på banan och det är alltid lika kul!

Dino sen då, ja vi hade slarvat bort för mycket tid så när jag höll på att värma kom vattenbilen ut. Ungefär 5 min. innan banan stänger, jag hade noll koll på klockan. Pinsamt.
Så det blev ett uppvärmningsvarv som kändes bättre än någonsin och sedan 1640 m i högre fart. Och högre fart blev det verkligen. Bortre rakan gick riktigt fort innan jag tog upp, jag bedömer honom inte färdig för att gå så fort längre än 200 m ännu. men det kommer snabbt nu!

Ett jobb till och sen kan jag nog sikta in mig på en 22-provstart i mitten av juni när det är dags nästa gång :) Kan det vara så att kvalet kan bli under semestern eller strax efter?

Bokningarna strömmar in i en jämn takt, jag hade två förra veckan, tre denna och har hittills en nästa också!

Dessutom får jag börja belasta fullt nästa vecka. Jag har lagt upp en plan för att kunna börja kickboxas, längtar helt galet mycket!

Livet känns bra nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar