onsdag 8 oktober 2014

Start på gång!


Det känns verkligen bra att vara igång igen, båda hästarna tog starten bra och framför allt Moa verkar vara riktigt på tårna. Etoile var faktiskt också lite mer laddad men henne skyndar jag långsamt med, hon behöver inte tagga på riktigt än. Det händer både nu och då att jag måste hålla in henne under värmningen och jag vill inte ha henne het. Hon lär ju bli som ett ånglok i så fall!
Den här gången passar det så bra att det är kvällstrav på lördag i Eskilstuna och jag hade turen att få med Moa också plus att det återigen är lagom avstånd mellan loppen så vi hinner utan att stressa.
Jätteskönt att det inte blir någon panik när vi håller på med Etoile.
Nya skydd är inköpta till båda så nu hoppas jag att det går bra. För Moa är det lite viktigt då hennes startpoäng försvunnit start efter start nu ett tag. Kommer det inte in nya snart så får vi det jobbigt att komma med och just nu har hon sån energi att det vore synd att låta henne sluta tävla även om den punkten så klart kommer framöver.


På jobb- och pluggfronten går det just nu i rasande fart. Jag håller på med ett exjobb i akupunkturen och inom hästjobbet fick jag en intressant uppgift som kanske kan vara lite svårt eftersom det blir mycket tyckande från mig. Uppdraget är åka och titta på en eller flera hästar som en kund är lite intresserad av. Nytt upplägg!

Dessutom har jag hållit en föreläsning i "hästkännedom" igen, den är egentligen en mix av att kunna läsa av hästens språk och att lära sig se problem redan när de uppkommer. I vissa fall så tar det så otroligt lång tid från att hästen kommunicerar med människan tills människan börjar reagera.
Det känns verkligen jättebra att förmedla detta budskap och även den här gången fick jag riktigt bra respons!

På måndag är det dags för praktikdagar i Akupunkturskolan igen, den här gången är det lite lugnare med kunder i Salatrakten så det räcker att jag åker upp på måndagen. Underbart att sova hemma en extra natt!

Men först har vi två starter att fokusera på! :) Genrepet gick jättebra - även om det blåste och regnade och rann in vatten i mina skor, vissa väder är mindre kul än andra, speciellt om man valt fel skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar