onsdag 19 februari 2014

Sjukstuga och nya intryck

Ja nu tog det verkligen tvärnit med alltihop med hästarna, med en sjuk Etoile och en nybehandlad Moa så har jag inte någon att träna om jag inte tar och dammar av Dino, i bland blir jag lite sugen på det men tiden räcker ju inte riktigt till.

Etoiles värden är inte alls bra så som jag hade hoppats på så nu blir det ytterligare vila för henne. Mitt hopp är att nålarna och X Tie Up (som jag väntar på) kommer att hjälpa henne så att jag får ordning på henne så vi kan börja jobba igen.
Det är ju ödets ironi att hennes vagn kom dagarna före att hon blev sjuk.

Moa hoppas jag på att få börja jobba med snart för hon ska få börja skritta i morgon. Nu hoppas jag att det inte dyker upp fler leder efter hand för jag valde ju att inte bedöva vidare när vi var hos veterinären. Men det vet jag ju att det ändå kan dyka upp lite happenings i efterhand.

Den här veckan har jag varit på akupunkturkurs igen, det är jätteroligt och helt fantastiskt att se vad som händer med hästarna. Jag lär mig otroligt mycket varje gång, den här gången var jag rätt susig i skallen första dagen, men det gjorde inte så mycket för vi hade veterinärföreläsning och det kom inte upp så otroligt många nyheter som jag inte kände till innan då vi pratade om sjukdomar och de åkommorna gick vi igenom grundligt på Basmedicin Häst :)

Den kursen har jag lite dåligt samvete för på grund av att jag har en inlämningsuppgift kvar att göra, det kanske jag skulle passa på att göra nu? Men jag har inte fått tentasvar sen i juni så jag har inte värsta dåliga samvetet. Däremot så kan det ju bli lite jobbigt om jag inte klarade tentan och måste skriva om.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar